Kvalifikacijos tobulinimo programos
AKTUALUMAS | Programa skirta pasidalinti patirtimi dirbti su mokymo priemone „Programavimo Python pagrindai“ mokinių 6–8 klasėse, pristatant programavimo aplinką, mokymo priemones, pateikiant užduočių pavyzdžius ir naudojamas mokymui palengvinti priemones. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | ,,Python“ darbo aplinkos ir algoritmuojant, ir programuojant | 8 |
„Phyton“ pratybų aplinkos, privalumai ir praktinis naudojimas | 8 | |
,,Moodle“ naudojimas „Python“ programavime ir algoritmavime mokymo procese | 8 | |
Metodikų taikymas ir priemonių išbandymas | 8 | |
Uždavinių sprendimo pavyzdžių analizė ir programavimo patrauklumo didinimas | 8 |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Įrankiai pristatymams rengti | 8 |
Įrankiai vertinimui ir įsivertinimui | 8 | |
Interaktyvių užduočių kūrimas | 8 | |
Bendravimo ir bendradarbiavimo priemonės | 8 | |
Dirbtinio intelekto panaudojimas pamokoms | 8 | |
PROGRAMOS PAVADINIMAS | KURSAI „MOKYTOJŲ IR PAGALBOS MOKINIUI SPECIALISTŲ SKAITMENINIO RAŠTINGUMO KOMPETENCIJOS TOBULINIMO PROGRAMA“ | 80 akad. val. |
AKTUALUMAS | Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų skaitmeninio raštingumo programas vykdančios kompetencijų tobulinimo institucijos privalo vykdyti pedagoginių darbuotojų skaitmeninio raštingumo kompetencijų ir jų lygmens stebėseną, organizuoti skirtingo lygio, skirtingų skaitmeninio raštingumo sričių mokymus. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | 1. Informacijos valdymas
1.1. Naršymas, informacijos paieška ir atranka 1.2. Informacijos vertinimas 1.3. Informacijos įrašymas ir prieinamumas |
6 |
1. Komunikavimas
2.1. Bendravimas pasitelkus skaitmenines technologijas 2.2. Informacijos ir turinio bendrinimas 2.3. Pilietiškumas internete 2.4. Bendradarbiavimas internete 2.5. Tinklo etiketas 2.6. Skaitmeninės tapatybės valdymas |
6 | |
1. Skaitmeninio turinio kūrimas
3.1. Įvairių formatų turinio kūrimas pasitelkus skaitmeninę daugialypę terpę ir technologijas 3.2. Autorių teisės ir licencijos |
28 | |
1. Saugumas
4.1. Programinės ir aparatinės įrangos apsauga 4.2. Asmens duomenų apsauga 4.3. Sveikatos ir aplinkos saugojimas |
6 | |
1. Skaitmeninis mokymas ir mokymasis
5.1. Skaitmeninių išteklių naudojimas 5.2. Inovatyvus ir kūrybiškas skaitmeninių technologijų naudojimas 5.3. Mokinių skaitmeninės kompetencijos plėtojimas 5.4. Mokinių skaitmeninio raštingumo problemų sprendimas 5.5. Vertinimas |
28 | |
Skaitmeninio raštingumo problemų sprendimas
6.1. Techninių problemų sprendimas 6.2. Poreikių ir technologinių sprendimų nustatymas 6.3. Skaitmeninio raštingumo kompetencijos tobulinimas 6.4. Profesinis tobulėjimas |
6 |
AKTUALUMAS | Kaip kurti, valdyti ir susieti skaitmeninius ženkliukus su mokymo turiniu. Pristatys skaitmeninius ženkliukus, kaip juos suvesti nuotolinio mokymo aplinkoje, susiejant su pasiekimų stebėsena, pa(si)matuojant įgytas kompetencijas. |
AKTUALUMAS | Patyriminis ugdymas – tai mokymasis iš patirties. Tai procesas, kai iš tiesioginio patyrimo asmuo įgyja žinių, įgūdžių ir suformuoja savo vertybes. Specialiųjų poreikių mokinių kompetencijų ugdymas panaudojant STEAM dalyku. Bus aptariama, kaip pritaikyti kompleksinį-kontekstinį ugdymą, kuo naudingas ugdymui per patyrimą urbanistinis / edukacinis dizainas, kuo naudinga IT bei STEAM integracija į ugdymą ir kaip ją taikyti. Kaip pasirengti ir ugdyme taikyti eksperimento metodą. Bus pasidalinta praktinėmis idėjomis, kaip kuo kokybiškiau išpildyti skirtingas programų temas. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Ugdyti pradinių klasių mokinių kompetencijas. Susipažinimo žaidimai. Psichofiziniai žaidimai, grupės savijautai gerinti. Vaidmenų žaidimai, įvairūs pratimai skirti emocijų pažinimui, savęs vertinimui su IT instrumentais. Praktiniai mokymosi bendradarbiaujant užsiėmimai: mokinys – mokiniui – mokytojas | 8 |
Žaidžiu – atrandu – pasaulį pažįstu | 8 | |
Specialiųjų poreikių mokinių kompetencijų ugdymas panaudojant STEAM dalyku. Praktiniai mokymosi bendradarbiaujant užsiėmimai: mokinys – mokiniui – mokytojas | 8 | |
H. K. Anderseno pasakos „Eglutė“ inscenizacija. Grimo ir makiažo paslaptys teatre | 6 | |
Pasirengimas dirbti pagal dailės atnaujintas bendrąsias programas | 6 | |
Muzika visuminiame vaiko ugdyme | 6 |
AKTUALUMAS | Programos paskirtis – suteikti mokytojams specialiosios pedagogikos ir specialiosios psichologijos žinių, būtinų ugdyti mokinius, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių, atsirandančių dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių |
AKTUALUMAS | Įtrauktis (Lietuvos švietimo sistemos principas) – švietimo sistema sudaro sąlygas kiekvienam asmeniui ugdytis, plėtoti savo galias ir gebėjimus, gauti reikiamą pagalbą, patirti sėkmę mokantis, socialinėje, kultūrinėje ir (ar) kitose veiklose ir būti nediskriminuojamam dėl ugdymosi poreikių įvairovės ir (ar) švietimo pagalbos reikmės. įtraukusis ugdymas – tai sąlygų visų mokinių dalyvavimui bendrose ugdymosi veiklose sudarymas, eliminuojant galimus mokymosi barjerus. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Ugdymo institucija įtraukiojo ugdymo sąlygomis | 8 |
Ugdomieji žaidimai, pritaikant sensorinius ugdymo metodus, įtraukiojo ugdymo kontekste | 8 | |
Patarimai ugdymo įstaigos vadovui, pedagogams, tėvams įtraukiojo ugdymo temomis | 8 | |
Atsakymai įtraukiojo ugdymo praktinių atvejų klausimais | 8 | |
Gerieji įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo pavyzdžiai | 8 |
AKTUALUMAS | Autizmas – tai neurologinis raidos sutrikimas, kuris labiausiai paliečia kalbos ir bendravimo, socialinių įgūdžių ir elgsenos vystymąsi. Šis sutrikimas įtakoja tai, kad žmogus kitaip bendrauja, jaučia bei suvokia pasaulį. Kokie kyla sunkumai autizmą turintiems asmenims ir kokia pagalba reikalinga? | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Autizmo spektras , ką svarbu žinoti mokytojui ir specialistui | 8 |
Kaip kalbėti su vaikų tėvais, auginančiais autistiškus vaikus, neįžeidžiant ir neužgaunant | 8 | |
Dažniausiai kylantys klausimai ir atsakymų paieška vaikų autizmo atvejais | 8 | |
Socialinė svarba ugdant autizmo spektre esančius mokinius | 8 | |
Kokie yra autizmo požymiai? Kokie metodai laikomi efektyviausiais? | 8 |
AKTUALUMAS | Kvalifikacijos tobulinimo programa ,,Etninė kultūra ir etnomuzikavimo propagavimas ugdymo procese, panaudojant šiuolaikinio ugdymo inovacijas“. Etninės kultūros paskirtis – sudaryti sąlygas kiekvienam įgyti etninės kultūros pagrindus, pažinti jos reiškinių įvairovę, perimti tradicines etnines ir estetines vertybes. Etninės kultūros tikslas – gilinti ir plėtoti etnokultūrinį raštingumą, skatinant įvairių meno dalykų mokymo/si gerosios patirties ir idėjų sklaidą. Programa rekomenduojama Lietuvos muzikos, meno mokyklų, bendrojo ugdymo mokyklų muzikos, dailės ir sporto mokytojams, norintiems plėtoti profesinę bei kultūrinę kompetenciją, dalintis gerąja patirtimi, bendrauti ir bendradarbiauti, konsultuoti/s | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Dzūkų krašto regiono etninė kultūra. Kalendorinės šventės | 8 |
Edukacinis praktinis užsiėmimas ir etnomuzikavimas (skudučiavimas, ragų pūtimas, mokymasis dainų ir šokių) | 8 | |
Etninio paveldo integravimas į ugdymo procesą, tikslingų pavyzdžių propagavimas ir panaudojimas | 8 | |
Inovatyvių viešojo kalbėjimo įgūdžių ugdymo metodai | 8 | |
Individualaus ir grupinio mokymo(si) motyvuojančių metodų dermė šiuolaikinėje pamokoje | 8 |
AKTUALUMAS | Bendrųjų programų turiniu ugdomos septynios tarpusavyje susijusios kompetencijos: komunikavimo, kultūrinė, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo ir socialinė, emocinė. Labai svarbu mokytojams suteikti intelektualinių ir praktinių žinių apie ugdymo turinio aktualijas, plėtoti gebėjimus kurti inovatyvias edukacines veiklas. Dalyviai susipažins su krašto istorinėmis, kultūrinėmis vietovėmis, geografiniais objektais, senųjų amatų išsaugojimu | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Etninė kultūra, istorija, bažnytinis paveldas ugdymo procese | 8 |
Senųjų amatų prisijaukinimas | 8 | |
Laisvės ir atsakomybės samprata mūsų gyvenime | 8 | |
Meno kūrėjų, šviesuolių gimtines pažįstant | 8 | |
Sveika gyvensena. Gerosios patirties sklaida | 8 |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Aukštaitijos etninės kultūros, istorijos ir gamtos paveldas ugdymo procese | 8 |
Aukštaitijos krašto lobiai | 8 | |
Emocinio intelekto stiprinimo galimybės (Užutrakio dvaras, Trakai) | 8 | |
Lenkijos etninės kultūros, istorijos ir gamtos paveldas ugdymo procese | 8 | |
Mokinių kompetencijų ugdymas per kultūrinę-pažintinę veiklą Jotvingių žemėse | 8 | |
Muzikos mokytojų bendrųjų kompetencijų tobulinimas edukacinėje praktikoje | 8 |
AKTUALUMAS | Pagilinti žinias apie STEAM ugdymo pagrindus ir inovacijų kultūros formavimą. Aiškintis, kaip kuriama STEAM mokyklose. Taikyti įrankius, STEAM ugdymo metodus ir veiklas. Pasidalinti gerąja patirtimi, kaip praktiškai pritaikyti STEAM ugdymo metodus ir vertinimą, populiarinimo ir įsitraukimo formas. Kurti STEM SCHOOL LABEL / „STEM MOKYKLOS ŽENKLAS“ ir aiškią STEM mokyklos strategiją | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | STEAM ugdymo pagrindai ir inovacijų kultūros formavimas | 10 |
STEAM mokyklos kūrimas: iššūkiai ir galimybės | 10 | |
Šiuolaikinės technologijos STEAM ugdymui, įrankiai ir vertinimas, populiarinimo ir įsitraukimo formos | 10 | |
STEAM galimybės įgyvendinant atnaujintą dalyko turinį ir integracija į ugdymo programas | 10 | |
PROGRAMOS PAVADINIMAS | STEAM UGDYMO STRATEGIJOS KŪRIMAS IR GEROJI PATIRTIS | 42 akad. val. |
AKTUALUMAS | STEAM ugdymas – vienas iš prioritetų Lietuvos švietimo strategijoje. Jis yra aktualus ne tik mūsų šalyje, bet ir Europoje, visame pasaulyje. STEAM mokyklos kūrimo istorija Alytaus Jotvingių gimnazijoje prasidėjo 2015 m. Lemtingu proveržiu tapo dalyvavimas/ambasadoriavimas Europos mokyklų tinklo „Scientix“ STEM mokyklos ženklo (STEMSCHOOL LABEL) projekte nuo 2019 m. 2022 m. spalio mėn. gimnazijai suteikta Europos mokyklų tinklo aukščiausia akreditacija STEM srityje – STEM MOKYKLOS EKSPERTĖS ŽENKLAS. Daug mokyklų Lietuvoje dalyvauja arba planuoja įsijungti į STEM mokyklos ženklo įsivertinimo platformą, kuri padėtų ne tik įsivertinti, bet ir tobulinti veiklas, atlikti pokyčius, vedančius link STEAM ar STEM mokyklos profilio. Alytaus Jotvingių gimnazijos komanda yra pasirengusi dalintis gerąja patirtimi, kaip sėkmingai gauti STEM mokyklos ženklą, kuriant strategiją ir tobulinant ugdomąją veiklą. | |
Modulio (seminaro) pavadinimas | STEAM ugdymo įgyvendinimo patirtis Alytaus Jotvingių gimnazijoje | 6 |
Lietuvos Juniour Achievement integracija su Ateities inžinerijos projektu | 6 | |
Alytaus Jotvingių gimnazijos STEAM ugdymo strategija ir jos įgyvendinimo patirtis, remiantis STEM mokyklos ženklo įsivertinimo metodika. Kaip kuriame savo STEAM mokyklą: iššūkiai ir galimybės | 6 | |
STEAM ugdymo metodai ir vertinimas, STEAM populiarinimo ir įsitraukimo formos, STEAM karjeros ugdymas | 6 | |
STEAM kaip galimybės į sėkmingą ugdymo turinio atnaujinimo įgyvendinimą | 6 | |
Fenomenu grįsto ugdymo diegimas Alytaus Jotvingių gimnazijoje patirtys | 6 | |
STEAM galimybės įgyvendinant atnaujintą mokomojo dalyko turinį | 6 |
AKTUALUMAS | Nacionalinė švietimo agentūra patvirtino atnaujintos lietuvių kalbos ir literatūros programos orientuotos į asmenybės ugdymą: kalba, kaip saviraiškos ir bendravimo priemonė, turi padėti geriau save išreikšti, o literatūra leisti pažinti save ir pasaulį. Todėl svarbus ir kalbos, ir literatūros bei kultūros pažinimas. Svarbus atnaujintos programos akcentas – literatūros tekstų analizės ir interpretavimo gebėjimų plėtojimas. Programa parengta orientuojantis į atnaujintą lietuvių kalbos ugdymo turinį: literatūrinį teksto suvokimą; literatūrinio teksto kūrimą; probleminio teksto kūrimą ir interpretaciją; planavimą ir vertinimo normas; praktinius atvejus ruošiantis 11–12 kl. mokinių žinių patikrinimams. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Literatūrinio teksto suvokimas | 8 |
Literatūrinio teksto kūrimas | 8 | |
Probleminio teksto kūrimas ir interpretacija | 8 | |
Planavimas ir vertinimo normos | 8 | |
Praktiniai atvejai ruošiantis 11–12 kl. mokinių žinių patikrinimams | 8 |
AKTUALUMAS | Bendrųjų programų turiniu ugdomos septynios tarpusavyje susijusios kompetencijos: komunikavimo, kultūrinė, kūrybiškumo, pažinimo, pilietiškumo, skaitmeninė ir socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos. Siekiant sėkmingai ugdyti kompetencijas, svarbu užtikrinti šio proceso nuoseklumą ir tęstinumą, remtis individualia mokinio pažanga bei orientuotis į jo gabumus ir stiprybes. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Kaip padėti patiems mokiniams suprasti kompetencijas ir jų svarbą | 8 |
Kaip planuoti ir organizuoti tokias veiklas, kurios mokiniams padėtų kurti santykį su kompetencijomis | 8 | |
Kaip organizuoti kompetencijų įsivertinimą pamokose | 8 | |
Kaip kompetencijų įsivertinimo metodą taikyti pamokose | 8 | |
Kaip kurti įrankius mokinių kompetencijų įsivertinimui | 8 |
AKTUALUMAS | Programa skirta įvairių dalykų pedagogams plėtoti STEAM ugdymui aktualias mokytojų kompetencijas ir jų taikymą ugdymo procese | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Veiklos biologijos ir chemijos laboratorijoje | 8 |
Veiklos fizikos ir inžinerijos laboratorijoje | 8 | |
Veiklos IT ir robotikos laboratorijoje | 8 | |
Veiklos maisto technologijų, kulinarinio meno ir sveikatinimo laboratorijoje | 8 | |
STEAM naujovės pradinėse klasėse | 8 |
AKTUALUMAS | Siekiant įgyvendinti švietimo strateginiuose dokumentuose, atnaujintose bendrosiose programose keliamus bendrakultūrinės ir pilietinio ugdymo tikslus, uždavinius, apibrėžtą ugdymo(si) turinį, labai svarbu mokytojams suteikti teorinių ir praktinių žinių apie ugdymo turinio aktualijas, kompetencijų ugdymą dalyku, plėtoti gebėjimus kurti inovatyvias edukacines veiklas. Dalyviai susipažins su krašto istorinėmis, kultūrinėmis vietovėmis bei geografiniais objektais. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Mano Dzūkija | 8 |
Etnokultūros integravimo galimybės įvairių dalykų pamokose | 8 | |
Kompetencijų ugdymas nepamokinėje veikloje | 8 | |
Anykščių krašto tautinis paveldas ugdymo procese | 8 | |
Mokymosi tyrinėjant projektai kaip kompetencijų ugdymo įrankis | 10 | |
Lietuvos himno autoriaus Vinco Kudirkos gimtinės takais | 8 |
AKTUALUMAS | Išmoksime kaip tikslingai parinkti aplinkoje esančias medžiagas, ugdyti socialiai atsakingą nuomonę išteklių naudojimo ir ekologinio tvarumo klausimais, skatinti saugoti gamtos išteklius bei racionaliai ir atsakingai juos vartoti. Ugdysimės dalykines kompetencijas, skatinsime mokytojų kūrybinį bendradarbiavimą, inicijuosime gerosios patirties sklaidą bei plėsime akiratį | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Augalinės medžiagos ruošimas ir naudojimo galimybės | 10 |
Tvarių puošmenų idėjos | 10 | |
Šventinių dekoracijų gamyba naudojant antrines žaliavas ir augalinę medžiagą | 10 | |
Kūrybinės dirbtuvės | 10 |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Kalendorinių švenčių papročiai ir tradicijos | 8 |
Nuo upės iki jūros | 18 | |
Gamtos ir kultūros įtaka asmenybės tobulėjimui | 24
|
AKTUALUMAS | Programa leis dalyviams susipažinti su lektorių gerąja darbo patirtimi mokant matematikos, atsižvelgiant į kiekvieno vaiko poreikius. Siekiama padėti mokytojui kurti patrauklias, įdomias, skatinančias mokinių mokymo(si) motyvaciją pamokas. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Skaitmeninių programų įvairovė matematikos mokymo(si) procese | 8 |
Sprendžiame šifražodžius su Eduardu Juška | 8 | |
Pagrindinio ir vidurinio ugdymo matematikos atnaujintos programos įgyvendinimo rekomendacijos | 8 | |
Universalus pamokos receptas pagal atnaujintą ugdymo turinį | 8 | |
Kas lemia mokinių pasiekimus: mokinio pažinimas ir jo pažangos pripažinimas | 8 |
AKTUALUMAS | 4 modulių transformacinė organizacijos DNR keičianti programa, kurioje bus peržiūrimi, keičiami, kuriami naujai tiek asmeniniu, tiek organizaciniu lygiu vizijos, lyderystės, kultūros santykio su žmonėmis ir esamų įstaigos procesų mechanizmai, papildomi naujais įrankiais ir metodais efektyvesniam darbui organizacijoje | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Asmeninė lyderystė | 10 |
Organizacinės kultūros vizija | 10 | |
Žmonės, komandos ir procesai | 10 | |
Pokyčiai kultūroje ir komunikacijoje | 10 |
AKTUALUMAS | Kaip veikla skatins mokyklos veiklos tobulinimą? Mokytojai gilins žinias apie kompetencijų ugdymą dalyku, įtraukųjį ugdymą, mokinių pažinimą. Stiprės mokytojų kolegialumas. Koks yra numatomas veiklos rezultatas? Patobulintos pedagogų profesinės ir dalykinės kompetencijos | |
Modulio pavadinimas | Šiuolaikinės pamokos samprata. Esminiai pamokos kokybės aspektai | 10 |
Į kompetencijų ugdymą ir mokinių įtrauktį orientuotos ugdomosios veiklos planavimas. Ugdymo diferencijavimas ir individualizavimas | 10 | |
Aktyvaus, veiksmingo mokymosi metodai. Skaitymo strategijų taikymas įvairių dalykų pamokose | 10 | |
Mokinio pažangos ir pasiekimų stebėsenos, vertinimo ir įsivertinimo sistema mokykloje | 10 |
AKTUALUMAS | Programa skirta mokyklų vadovams, pedagogams ir kitiems švietimo specialistams, siekiantiems kurti ir diegti tinkamo mokinių elgesio skatinimo sistemą mokykloje. Programos metu dalyviai susipažins su pagrindinėmis tinkamo elgesio teorijomis, aptars esamas praktikas ir reflektuos apie iššūkius, kylančius kasdienėje veikloje. Ypatingas dėmesys bus skiriamas elgesio stebėjimui, vertinimui bei motyvavimo sistemų kūrimui, užtikrinant efektyvų mokinių elgesio valdymą. Programos struktūra paremta praktinių užduočių atlikimu, dalyviams įsitraukiant į elgesio valdymo sistemos modeliavimą, kuris vėliau bus pritaikomas jų mokyklų poreikiams. Dalyviai turės galimybę diskutuoti ir bendradarbiauti, formuojant veiksmingą tinkamo elgesio palaikymo kultūrą savo mokymo įstaigose. Programos pabaigoje dalyviai gebės ne tik kurti tinkamo elgesio sistemas, bet ir veiksmingai įtraukti mokyklos bendruomenę – pedagogus, tėvus bei kitus narius – į šį procesą. Tai padės sukurti saugią, pagarbą ir atsakomybę puoselėjančią mokyklos aplinką, kurioje mokiniai galės sėkmingai tobulėti. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Tinkamo mokinių elgesio skatinimo teorija ir praktika | 8 |
Praktinis žinių pritaikymas, gerosios patirtys | 8 | |
Motyvacijos ir savimotyvacijos metodai | 8 | |
Emocinis intelektas | 8 | |
Mokytojo psichologinis pasiruošimas įtraukiajam ugdymui | 8 |
AKTUALUMAS | Dalyvavimas tarptautiniuose projektuose pedagogams atveria plačiausias erdves susipažinti su kitų šalių pedagogų padarytais atradimais bei sėkmingos patirties pavyzdžiais, skatina kūrybiškai mąstyti bei daryti prasmingas įžvalgas. Tarptautinis bendradarbiavimas – aktuali tema visiems mokytojams, nes 21 amžiaus keliami tikslai švietimui reikalauja iš šiuolaikinio mokytojo inovatyvių, mokinius motyvuojančių darbo metodų ir ugdymo organizavimo formų, edukacinių aplinkų turtinimo | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Erasmus+ programos teikiamos galimybės organizuojant tarptautinę projektinę veiklą mokykloje | 8 |
Kaip tarptautiniai projektai pakeitė mano pamoką | 8 | |
Šiuolaikinės ugdymo inovacijos šiandien ir rytoj | 8 | |
Įtrauki pamoka pagal Erasmus+ projektą | 8 | |
Refleksija. Skirtingų mokymosi tipų „įgalinimas“ pamokose | 8 |
AKTUALUMAS | Vadovaujantis Darbo kodekso 30 straipsnio reikalavimais darbdavys privalo imtis visų būtinų priemonių smurto ir priekabiavimo prevencijai užtikrinti: organizuoti darbuotojams mokymus apie smurto ir priekabiavimo pavojus, prevencijos priemones, darbuotojų teises ir pareigas smurto ir priekabiavimo srityje; organizuoti psichosocialinių rizikos veiksnių vertinimą | |
Modulio pavadinimas | Darbo santykiai švietimo įstaigoje: nuo darbo sutarties sudarymo iki nutraukimo | 8 |
Švietimo įstaigos darbo santykius reglamentuojantys vietiniai teisės aktai. Asmens duomenų teisinė apsauga | 8 | |
Smurto ir priekabiavimo prevencijos politika švietimo įstaigose. Psichosocialinės rizikos vertinimas | 8 | |
Darbo ir poilsio laiko teisinis reglamentavimas švietimo įstaigose: darbo grafikai, nuotolinis darbas, pertraukos, atostogos | 8 | |
Švietimo įstaigų vadovų ir darbuotojų atstovų tvarus bendradarbiavimas. Kolektyvinių sutarčių nuostatų įgyvendinimas švietimo įstaigose | 8 |
AKTUALUMAS | Mūsų gyvenimo tėkmę ir jo kokybę nulemia keletas psichologinių faktorių: motyvacija, pasitikėjimas savimi ir savivertė. Norint sėkmingai funkcionuoti visuomenėje reikia lavinti 5 gyvenimo sritis. Todėl reikėtų daug dėmesio skirti kūrybiškumo lavinimui, taip pat savistabai, savimotyvacijai, savikontrolei ir savivertės ugdymui(si). Puikus mikroklimatas gerina darbuotojų veiklą ir rezultatyvumą, skatina tinkamai kurti darbo aplinką, gerina jos sąveika tarp įstaigos bendruomenės narių. Bendradarbiauti ir taikiai spręsti konfliktus – tai sudėtinga užduotis visai dirbančiai komandai. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Mikroklimatas. Kaip aš galiu prisidėti prie mikroklimato gerinimo | 8 |
Kaip jaustis pozityviai | 8 | |
Motyvacijos ir savimotyvacijos metodai | 8 | |
Išmokimo metodų taikymas | 8 | |
Mokytojo psichologinis pasiruošimas įtraukiajam ugdymui | 8 |
AKTUALUMAS | Dirbtinis intelektas (DI) – tai dirbtinai sukurtas intelektas, tam tikri algoritmai, kompiuterinės programos, kurių gebėjimai panašūs į žmogaus gebėjimus. Nuo įprastų kompiuterinių algoritmų DI skiriasi tuo, kad geba argumentuoti, planuoti, kurti. Jis geba mokytis. Pamažu DI tampa mūsų gyvenimo dalimi, bet ar jis tam tikrose srityse jau gali visiškai pakeisti žmogų? Ką DI moka, kuo gali mums pasitarnauti ir kokios jo galimybių ribos? Kaip DI keičia švietimo sektorių? | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Dirbtinio intelekto raida, vystymas ir pritaikymas šiandien | 6 |
Kas yra dirbtinis intelektas, reikšmė ir svarba kiekvienam iš mūsų | 6 | |
Kaip panaudoti plačiai išplitusius DI įrankius | 6 | |
Populiariausias ChatGPT įrankis ir jo panaudojimas tekstų generacijai | 6 | |
Duomenų galia. DI rūšys ir panaudojimas | 6 | |
Dirbtinio intelekto prietaisai, kurie yra neatsiejami kasdienio gyvenimo palydovai | 6 | |
DI ir kibernetinis saugumas. Rizikos akademiniam sąžiningumui | 6 |
AKTUALUMAS | Kursas skirtas asmenims, neturintiems pedagogo kvalifikacijos, bet norintiems įgyti teisę dirbti mokytoju pagal profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo) švietimo programas. |
AKTUALUMAS | Mokyklos savivalda ir bendruomenė formuoja mokyklos kultūrą kurioje mokyklos administracija bendradarbiaudama su mokyklos taryba, metodinėmis grupėmis, komandomis bendrai formuoja organizacijos strategiją, kartu priima sprendimus, derina veiksmus, kad sukurtų veiklią, solidarią, nuolat besimokančią komandą. Būtina analizuoti ir nustatyti vidines ir / ar išorines priežastis, dėl kurių kas nors daroma ir ko siekiama. Kvalifikacijos tobulinimo programa skirta gilinti mokymo įstaigų vadovų, įvairių dalykų mokytojų, neformalaus švietimo vadovų kompetencijas, reikalingas kokybiškam vizijai, misijai, vertybėms gryninti ir veiklos strategijai formuoti bei įgyvendinti. Programoje numatyti naudoti metodai orientuoti į praktinę veiklą, savarankišką darbą. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Mokymo įstaigos SSGG analizė. Aplinkos analizė (vidinė, išorinė) Pestel analizė | 8 |
Mano išskirtinumas – kuriame įvaizdžio pamatus mokymo įstaigoje | 8 | |
Įvaizdis ir reputacija. Pačios svarbiausios vertybės mokymo įstaigoje | 8 | |
Mokymo įstaigos identiteto atributai / bruožai / išskirtinumas | 8 | |
Kurti įvaizdį – daryti pokytį mokymo įstaigoje | 8 |
AKTUALUMAS | Kvalifikacijos tobulinimo programa skirta gilinti mokymo įstaigų vadovų, įvairių dalykų mokytojų, neformalaus švietimo vadovų kompetencijas, reikalingas kokybiškam vizijai, misijai, vertybėms gryninti ir veiklos strategijai formuoti bei įgyvendinti. Programoje numatyti naudoti metodai orientuoti į praktinę veiklą, savarankišką darbą | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Ugdymo įstaigos misijos, vizijos, vertybių formavimas. Komunikacijos strategija. | 8 |
Aktyvios komunikacijos vaidmenys. Komunikacijos tikslas – pamatuojamas | 8 | |
Komunikacijos turinys. Komunikacijos principai, prioritetai | 8 | |
Komunikacijos strategija – kurią kryptį renkamės | 8 | |
Komunikacijos / rinkodaros strategija | 8 |
AKTUALUMAS | Kvalifikacijos tobulinimo programa skirta gilinti mokymo įstaigų vadovų, reikalingas kokybiškam vizijai, misijai, vertybėms gryninti ir veiklos strategijai formuoti bei įgyvendinti. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Mokyklos vadovo-lyderio įvaizdis | 8 |
Užduotis vadovui: informaciją paversti įtaigia žinute | 8 | |
Krizių valdymas ir komunikacija mokymo įstaigoje | 8 | |
Prevencinis rizikų vertinimas mokymo įstaigoje. Žiniasklaidos valdymas | 8 | |
Gero darbo aplinkos elementai mokymo įstaigoje | 8 |
AKTUALUMAS | Mokysimės fantastiškų gebėjimų – kasdien tobulinti, statyti, stiprinti tiltus – link pasitikėjimo, link pozityvaus mąstymo, link meilės, link kūrybiškumo ir atvirumo, link pažinimo. Galime dėti akmenį po akmens, plytą po plytos, lentą po lentos su kiekviena nauja diena ir kiekvienu įvykiu, su kiekvienu potyriui tiltas gali stiprėti ir darytis vis tvirtesnis. Nesirinksime stiprinti negatyvizmo ir burbulizmo tiltų. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Pareigos ir atsakomybės | 8 |
Saugumo burbulas | 8 | |
Pakišti pagalvę ar leisti nukristi? (Ar tikrai jau galiu jam / jai leisti suklysti, užsigauti, susidurti su šaltoka realybe, nusivilti, nudegti, įsidurti, susižeisti?) | 8 | |
Saugumas internete vaikams? O jūs ar esate saugūs? | 8 | |
Kompiuteriniai žaidimai. Ekranų žala, kai laikas neribojamas | 8 |
AKTUALUMAS | Mokysimės fantastiškų gebėjimų – kasdien tobulinti, statyti, stiprinti tiltus – link pasitikėjimo, link pozityvaus mąstymo, link meilės, link kūrybiškumo ir atvirumo, link pažinimo. Galime dėti akmenį po akmens, plytą po plytos, lentą po lentos su kiekviena nauja diena ir kiekvienu įvykiu, su kiekvienu potyriui tiltas gali stiprėti ir darytis vis tvirtesnis. Nesirinksime stiprinti negatyvizmo ir burbulizmo tiltų. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Pykčio vaikas: agresyvaus elgesio priežastys | 8 |
Išmesti Negalima Pasilikti: problemų sprendimo būdai | 8 | |
Ribos ir taisyklės (vaikų visuminiame ugdyme) | 8 | |
Tėvystės perdegimas: kai noras būti tobulais tėvais išsekina ir sukelia tamsias mintis | 8 | |
Adaptacija. Darželio / mokyklos slenkstis | 8 |
AKTUALUMAS | LR apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymas įpareigoja institucijas pasirengti apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įgyvendinimo tvarkos aprašą bei pedagoginius darbuotojus apmokyti atpažinimo ir pagalbos teikimo smurto artimoje aplinkoje pasireiškimo atvejais. Smurtas artimoje aplinkoje yra opi, bet vis dar latentiška išliekanti problema. Bendrosios pagalbos centras per metus dėl jo sulaukia apie 60 000 pagalbos skambučių-prašymų, kurie nepaisant įspūdingų skaičių neatskleidžia viso reiškinio masto. Tyrimai rodo, kad pagalbos kreipiamasi tik kraštutiniu atveju, todėl daugybė prievartinės kontrolės atveju, kai nukentėję asmenys verčiami būti nuolatinėje įtampoje ir baimėje, lieka nepastebėti visuomenės. Bet tai nereiškia, kad šioje aplinkoje gyvenantys vaikai lieka nepaveikti. Kaip žinia, smurtas, nesvarbu, patirtas kaip tiesioginė psichologinė, fizinė prievarta ar stebėtas artimoje aplinkoje, palieka trauminius pėdsakus, kurie savo ruožtu neigiamai veikia vaikų kognityvinę, emocinę raidą, ugdymosi pasiekimus. Todėl svarbu kuo anksčiau užčiuopti galimas smurto apraiškas ir suteikti visą galimą pagalbą nukentėjusiesiems. Ugdymo įstaigos taip pat atlieka svarbią smurto artimoje aplinkoje prevencijos funkciją skatindamos kritiškai permąstyti pasenusius, su lyčių vaidmenimis, negalia, tam tikrais kultūrinės įvairovės aspektais susijusius stereotipus ir formuoti lygiavertės partnerystės nuostatomis grįstus bendravimo įpročius. Jūsų dėmesiui siūloma 40 val. programa. Ji susideda iš 10-ies mokymo modulių, kuriuose pasitelkiant teorines įžvalgas ir patyriminio mokymo metodus smurto sampratos, sankirtų su įvairias pažeidžiamumais, pagalbos, prevencijos temos nagrinėjamos skirtingais pjūviais, padedančiais atskleisti asmeninių patirčių ir sisteminių kliūčių sąsajas. Išklausę šį mokymų ciklą klausytojos (-ai) gebės geriau atpažinti smurto apraiškas, atitinkamai reaguoti ir vykdyti veiksmingesnes įtraukios ir tvarios prevencijos intervencijas. | |
Modulio (seminaro, konferencijos ir pan.) pavadinimas | Smurto artimoje aplinkoje samprata | 4 |
Darbas su lyčių stereotipais kaip smurto prevencija: ankstyvoji socializacija | 4 | |
Darbas su lyčių stereotipais kaip smurto prevencija: visuomenės poveikis | 4 | |
Darbas su lyčių stereotipais kaip smurto prevencija: ugdymo aplinka | 4 | |
Vyriškumo normų kaita kaip smurto artimoje aplinkoje prevencija | 4 | |
Įtraukus ugdymas kaip smurto artimoje aplinkoje prevencija | 4 | |
Kultūrinė įvairovė ir smurtas artimoje aplinkoje | 4 | |
Seksualinis priekabiavimas: samprata, atpažinimas, reagavimas | 4 | |
Smurtą patiriančio (ar liudijančio) vaiko pastebėjimas klasėje | 4 | |
Reagavimo į smurto atvejus mechanizmai mokykloje | 4 |