
Šiemet Kauno kolegija ir jos bendruomenė mini reikšmingą 25-erių metų aukštosios mokyklos įkūrimo sukaktį. Per ketvirtį amžiaus Kauno kolegija išaugo į modernią, atvirą ir inovatyvią mokymo įstaigą, užimančią tvirtą poziciją tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų, o įgyta patirtis, sutelkta stipri bendruomenė tapo pagrindu, šiandien leidžiančiu siekti aukščiausių mokslinių, kultūrinių ir visuomeninių tikslų. Šiuos ypatingus metus lydės šūkis „Skirtingi, kūrybingi, vieningi“.

„Kauno kolegija vienija daugiau nei 5000 studentų ir apie 900 darbuotojų. Tai – didžiulė bendruomenė, kurioje susiburia patys įvairiausi žmonės. Kauno kolegijoje vertiname kiekvieno bendruomenės nario unikalumą, nes tai – svarbi Kauno kolegijos išskirtinumo ir stiprybės dalis. Nepaisant skirtumų, mūsų bendruomenę vienija bendras tikslas – tobulėti, mokytis, kurti. Tai – žinutė, kuria norime pažymėti šiuos šventinius metus“, – dalinasi Kauno kolegijos direktorius dr. Andrius Brusokas.
Kryptingą ir vieningą bendruomenės darbą atspindi ir pastarųjų metų pasiekimai: patvirtinta Europos universitetų aljanso UNINOVIS paraiška, žurnalo „Reitingai“ 2024 m. kolegijų reitinge Kauno kolegija užima lyderiaujančią poziciją ir bendrame reitinge, kartu su Vilniaus kolegija, užima pirmąją vietą tarp valstybinių kolegijų, Alytuje suformuotas Kauno kolegijos akademinis padalinys, pradėtas įgyvendinti vienas didžiausių ir sudėtingiausių projektų, susijęs su Kauno ir Alytaus kolegijų pertvarka bei inovacijų vystymu regione.
„Kauno kolegijos 25-erių metų jubiliejus – tai puiki proga prisiminti nuveiktus darbus, pasidžiaugti pasiekimais ir užsibrėžti naujus tikslus. Kolegija ir toliau sieks būti modernia, inovatyvia ir atvira mokymo įstaiga, kurioje kiekvienas galėtų realizuoti save“, – sako direktorius dr. A. Brusokas.
Aukštąją mokyklą į priekį vedanti bendruomenė

Kauno kolegijos direktoriaus pavaduotoja mokslo ir organizacijos plėtrai dr. Inga Stravinskienė pažymi, kad skirtingumas lydi Kauno kolegiją visą jos 25-erių metų kūrimosi ir vystymosi laikotarpį, per kurį, jungiantis skirtingų sričių mokykloms, kūrėsi, augo ir stiprėjo Kauno kolegija.
„Praeitais metais į Kauno kolegijos sudėtį įsiliejo dar viena aukštoji mokykla – Alytaus kolegija, taip pat turinti nemažai skirtingumo įvairiais aspektais. Vis dėlto, jeigu tu skirtingas, jeigu tu įvairus, tinkamai valdant organizaciją, šis skirtingumas tampa stiprybe, vedančia link dar stipresnio vieningumo. Skirtingumas leidžia papildyti vienas kitą bei kurti naują kokybę, kurios taip dažnai stokoja pati visuomenė – to progreso ir pažangos per tarpkryptiškumą“, – dalinasi dr. I. Stravinskienė.
Ji atkreipia dėmesį, kad kai bendruomenė yra kūrybiška ir pozityviai motyvuota, siekianti augti ir tobulėti, tuomet, susiliejus skirtingų krypčių studijoms, mokslui ir menui, sukuriamas poveikis visuomenei.
„Ir tikrai drąsiai galime pasakyti – Kauno kolegija yra tokia kūrybiškos bendruomenės organizacija, kuri būdama tokia skirtinga, tačiau tuo pačiu labai vieninga, išties daro reikšmingą poveikį specialistų poreikio tenkinimui, menui ir kultūrai ne tik Kauno regione, bet ir visoje Lietuvoje“, – sako direktoriaus pavaduotoja mokslo ir organizacijos plėtrai.
Dr. I. Stravinskienė priduria, kad vis dažniau Kauno kolegijos sukurti mokslinių taikomųjų tyrimų rezultatai pritaikomi verslo, savivaldų ir kitų organizacijų veiklose, tad kūrybiškumu grindžiama skirtingos struktūros Kauno kolegija išaugo į labai stiprią ir vieningą, tarptautiniu lygmeniu veikiančią Europos aukštojo mokslo instituciją.
„Taip, kaip ir buvo numatyta jos vizijoje, kurią prieš penkerius metus vieningai sukūrė tokia skirtinga Kauno kolegijos bendruomenė: Kauno kolegija – pažangi ir tvari Europos aukštojo mokslo institucija, puoselėjanti Lietuvos tautinę kultūrą ir tradicijas“, – sako direktoriaus pavaduotoja mokslo ir organizacijos plėtrai dr. I. Stravinskienė.

Tuo tarpu direktoriaus pavaduotoja studijoms Jolanta Bareikienė, kalbėdama apie šūkio „Skirtingi, kūrybingi, vieningi“ reikšmę studijų kontekste, išskiria jo žinutės aktualumą.
„Viena vertus, šiandien, kaip niekada anksčiau, studijos prieinamos įvairioms asmenų grupėms – skirtingo amžiaus, skirtingos patirties ir socialinės aplinkos asmenims. Studijos vienija skirtingų šalių bei kultūrų žmones“, – dalinasi J. Bareikienė.
Antra vertus, pažymi direktoriaus pavaduotoja studijoms, šie skirtumai studijoms suteikia pridedamąją vertę, skatina pažinimo procesą, domėjimąsi naujomis sritimis. Studijų metu ne tik įgyjama žinių, labai svarbus ir asmenybės augimas, o studijos įvairialypėje aplinkoje ugdo supratingumą, toleranciją.
„Labai tikiuosi, kad Kauno kolegijoje visi ir kiekvienas gali atrasti tai, kas yra įdomu, naudinga, kad kiekvienas dėstytojas, darbuotojas ir studentas randa bendraminčių, gali drąsiai reikšti mintis, jaustis saugus ir suprastas. Gali jaustis bendruomenės dalimi“, – priduria direktoriaus pavaduotoja studijoms J. Bareikienė.
Komentarai